Een tractor is dinsdagmiddag 23 juni gaan roken, terwijl de boer een weiland aan het maaien was in Bakel. De motor van het landbouwvoertuig bleek oververhit.
De brandweer kwam rond 14.35 uur met een bluswagen snel naar de Esp om de tractor te blussen. Na aankomst bleek echter dat de motor geen vlam had gevat. Wel kwam er veel rook van de tractor af.
De brandweer koelde de motor en vertrok na een controle. Mogelijk heeft het oververhitten te maken met het warme weer. Het was buiten zo’n 29 graden toen er rook onder de motorkap vandaan kwam.
Bron: Eindhovens Dagblad

